Saturday, January 12, 2013

Pencinta Usrah, Perindu Jannah!

entry kali ini mengenai usrah.


Saya tak tahu nak mula macam mana. sy0knya berusrah!! tapi saya tak tahu nak terjemahkannya macam mana. rasa sedap. enak. macam orang yang suka makan durian,,tapi dia tak tahu nak menggambarkan keenakan isi buah durian tu pada orang yang tak makan buah. (faham x? ^^)

sh0rtFilem t0mat0. & t0mat0 2.0.. sudah t0nt0n?? kalau belom cepat g00gle skrg.
tengok sendiri dan sekurang2nya boleh rasai manisnya berusrah.

setiap kali ada usrah, pasti saya gugup dan gelabah. kena study molek2. nanti kalau ada yg bertanya tak tahu nak jawab. hadam dulu tajuk yang nak disampaikan..saya akan rasa s0mething serba tak kena. macam nak bertemu dengan kekasih hati (wlupun sy tak pernah ada kekasih).

mestilah, apa yang nak dibawa itu adalah risalah nabi yang mulia. Pekerjaan menyeru kepada Allah s.a.w adalah sebaik2 pekerjaan. s0, kena lakukan bersungguh2. dlm minda saya dah plan perjalanan usrah untuk hari tersebut. setiap minggu akan ada sekali usrah dengan adik-adik. tapi kalau ada kekangan terpaksa ditunda ke hari laen. (tu yg xbest tue)

saya akan nervous dan rasa gugup itu akan hilang apabila melihat senyuman adik-adik dan berjabat tangan dengan mereka. Allahu rabbi..ini sunnah nabi.

Nanti saya akan kongsikan tips perjalanan usrah yang baik drp murabbi saya.

 *maaf, post kali ini sedikit tergantung

ini antara hasil  karya adik usrah..namanya Raudhah.. dia suka graphic..habis shj usrah pasti akan diupl0ad isi usrah ke dlm fb group Steady Bear (group usrah kami =).. boleh bantu rakan2 yg ada masyaqah hadir ke usrah..


dan lagi, karya Raudah mengenai adab bersahabat..ini sabagai tazkirah


Alhamdulillah..dedikasi untuk adik2 usrah saya yang sedang bercuti..tahun hadapan mereka semua akan menginjak ke tahun 1 ijazah.. sem0ga semangat mereka akan terus mengalir dalam perjuangan Islam.. semuanya k0s tesl dan sangat komit dengan usrah..tahniah dan truskan prestasi ini!!

Allah sedang melihat usaha kita,adik2..

H.A.M.I.D.A.H
S.A.B.I.R.A.H
S.A.R.A.H
N.A.J.I.H.A.H
R.A.U.D.H.A.H

&

Ukht E.Z.Z.A.H
(Our pre naqibah)

d0akan sem0ga kita kekal terus dijalanNYA

 * tapi saya tak pasti sampai bila saya akan terus beristiqomah. saya nak usrah ini hidup dalam jiwa saya, rakan2 saya dan anak2 saya nanti. siapapun ahli usrah kita, ingat mereka adalah permata yang Allah hadiahkan untuk kita sama2 merasai manisnya iman. bimbing dan bantu mereka untuk lebih dekat dengan Allah. Kasihkan mereka..ukhuwwah fillah abadan abada..

0 comments:

Post a Comment