Saturday, November 24, 2012

c.u.t.i

Astaghfirullah hal azim..
hari ni sudah brapa kali kita beristighfar? mohon ampun kesalahan kita pada Allah..
banyak tau dosa kita....jgn kata sikit, nabi s.a.w beristighfar 70x sehari...kita lagilah kena lebih..
kita banyak dosa.... betol x??? (bila iman kuat kita mampu melakukan tp bila iman lemah ya Allah beratnya rasa nak memegang tasbih)

C.u.t.i.i.i.i   
H.o.l.i.d.a.y.ssss



sekaranglah musim cuti tu. dan saya sedang mengalaminya bersama orang2 yang berkenaan.mungkin kamu yang membaca turut bercuti? saya xpasti. tapi apa yang pasti musim cuti juga satu ujian. ujian untuk mengisi  masa kosong. masa lapang.. satu ujian yang mungkin kita tak perasan. sekarang sudah masuk dua minggu saya bercuti. j0m flash back apa yang sudah kita lakukan selama dua minggu yg telah berlalu ni....

*flashback nafsi2 la, mana boleh share kat sini*

....................................................................................................................................................................

alhamdulillah...masyaallah? atau ungkapan apa yg sesuai hasil flashback kita tadi tue. hmm..tak payah tepuk apa2, just soal hati..yang mana satu layak untuk kita..sekiranya alhamdulillah, senyumlah puas2..ucap syukur padanya. katakan pada diri tahniah krn dapat mengawal nafsu dan menundukkannya . sekiranya jawapannya adalah masyaallah,, cepat2 istighfar dan atur semula strategi baru utk membentuk modul baru untuk baki yang tinggal pada cuti semester ini..


*yang berangan nak hafal al-Quran (macam saya ni). kena kuat semangat. buat betul2. istiq0mah.

yang sudah hafiz/ah ulang semula bacaan setiap hari.

saya tak layak nak ajak sahabat2...saya seru diri saya. saya punya cita2. kalian juga punya cita2. Ayuh, jangan biarkan cita2 kita terkubur. mati xkenal usia. kena persiap sekarang.

jangan biarkan masa berlalu tanpa men'grab'nya. =)


duduk rumah.
usaha,tunaikan apa shj suruhan umiabah
usaha,rajen2buat kerjarumah
usaha,+++++++++
dan byk lg...

sebabsayabukanorangygrajen
.


0 comments:

Post a Comment