Wednesday, November 7, 2012

rezeki sejemput

pejam. celik. pejam. celik.

Alhamdulillah~~ hari ni dah last paper eXam semester 4 ~~
Paper Ulum Al-Quran dan Ulum Hadith menutup tirai sessi pembelajaran untuk semester ni..

Ini bermakna, tahun depan saya dan rakan-rakan yang sama batch akan menginjak ke tahun 3!!
Syukur Ya Allah!!
Rasa macam xpercaya pun ada. sebab dulu, masa mula-mula masuk maktab ni bukanlah pilihan saya.
tapi biiznillah, sekarang saya bakal memasuki tahun tiga. Magic! sungguh, ini suatu magic yang berada diluar fikiran saya. Hanya rasa syukur dan rasa diulit kasih sayangNYA...

Sayangnya Allah pada kita. Selalu bagi yang kita xminta..selalu sangat membuatkan kita terharu.
contoh depan mata. Malam tadi, saya dan kembaq saya hampir-hampir tekad tak nak makan.
sy cuba cek baki akaun bsn sy di ATM IPG IPOH. Mana tau ada rezeki kami.

Ya Allah. Saya terpana. macam mana baki boleh jadi banyak ni RM **.** dari mana datang duet ni??
Rezeki turun dari langitkah? saya tersenyum. terus saya bagiatu kembaq saya. Dia kata mungkin duet lawatan kelas hari tu. Saya diam. Rasanya duet tu saya dah guna.pelik. unik. dan terharu. Allah selalu bantu saya.

Pendek cerita. Malam ni Allah tak biarkan kami kelaparan. Skuter puteh terus dipecut ke Restoran Nur Tom Yam. Malam ini hidangan nasi goreng ayam dan air sirap ais jadi santapan. Kami makan dengan penuh nikmat. Terasa kasih sayang Allah sangat dekat. Betullah. "Aku adalah pada sangkaan hambaKu" jika kita bersangka baik pada Allah, maka baiklah natijahnya.

SayatahuAllahsayangsayadanandasemua~
Allah nno. 1 in my heart. tiada siapa blh ggu gugat. Allah.Allah and Rasulullah..

T__T  Alhamdulillah..

0 comments:

Post a Comment