Tuesday, October 30, 2012

Tudung


Bila Allah hadiahkan tudung labuh untuk kita,,jangan abaikan..peliharalah maruah diri, jaga diri daripada maksiat.. Maksiat hati yang orang lain tak dapat membacanya sedang Allah mengetahui apa yang kita fikir dan rasakan.. Allah tahu tatkala hati berbisik...Allah tahu apa yang terlintas dihati..Allah Maha Mengetahui..

Sekalipun terpalit rasa kesal, rasa kecewa, rasa lemah. Tiada satupun rahsia hati yang dapat kita sembunyikan dari DIA. Maka, jangan sesekali cuai. Menjaga tudung. Samalah juga dengan menjaga diri. Tudung labuh dapat menjadikan aurat tutup dengan sempurna. Menjaga hati, tutuplah/ bataslah daripada memikirkan perkara-perkara lagha. Hati yang hidup mengingati Allah pasti mendapat pujianNYA dan disayangi.

Bagaimana kita menjaga tudung labuh yang dihadiahkan Allah, begitulah juga kita dalam menjaga hati supaya sentiasa bersih. Kadang-kadang terfikir kenapa sejak usia meningkat remaja, ilmu yang dipelajari susah untuk diingat. Ketara sekali apabila bacaan Al-Quran juga semakin susah untuk dihafal. Mungkin banyaknya dosa telah menutupi cahaya untuk masuk.

"Ilmu itu cahaya. Cahaya tidak akan diberikan kepada pelaku maksiat"- Imam Al-Ghazali

Allahu rabbi..

*Bersyukurlah dengan hadiah ini wahai muslimah. Pertahankan,dan beristiqomahlah!!
*insyaaallahh...pesanan naqibah saya, bila nampak perempuan yang pakai tudung tetapi tidak menutup aurat dengan sepenuhnya.Jangan benci dia. Tapi doalah dia supaya dia juga dapat rasai nikmat yang kita rasai ini.
*Apabila nampak perempuan yang bertudung labuh, senyumlah! dan berdoa semoga diberi kekuatan untuk terus beristiqomah dengan hadiah inii..



== menulistanpasedar ==

Mungkin selama ini saya anggap tudung labuh itu hanya sekadar pakaian. Hakikatnya, ia jauh lebih dari itu.

Memang benar, "apa yang kita pakai tidak melambangkan siapa diri kita". TAPI
Siapa kita adalah apa yang kita pakai.

2 comments:

wardahsafiyya said...

Tq husna... sgt terkesan di hati...
:')

حسنى جميل said...

afwan ukhti.. =') merindui kamu kerana Allah!

Post a Comment