Thursday, March 28, 2013

Rugi bila ada xmanfaatkan

Bismillahirrahmanirrahim,

terabai blog yang 1 ini. Saya bukan PM Malaysia mahupun MB Kedah.Saya hanya seorang rakyat Kedah Sejahtera dan anak Malaysia tercinta. Tak sesibuk ahli2 politik,ahli falsafah dan segala mcam karier yg menuntut diri memperuntukkan masa terrrrlalu banyak utk tugas2 dan kerja2 itu.fuullstopee!

24 jam ALLAH bagi. kita buat apa? kamu? saya?! kamu boleh post banyak2 tntg kebaikan, keindahan dan kesyumulan ISLAM. saya??! ya,saya membaca..merenung, berfikir,muhasabah..then,meresap ke tangkaii hati konon kemudian hilang,lesap~ fuh,,itu sahaja.melayang entah kemana.

come on lah!!! kata pejuang ISLAM! setakat itu, bukan pejuang.pengecut namanya.Ayuh,buktikan dengan AMAL!. selalu bercakap begitu pada diri. cabar diri,kata nak syahid! rindu syahid yg mulia! tapi amalan xmacam org yg nakkan syahid. macammana nak makbul. =.=' (pening2).ni namanya berleter kt diri sendiri.

Saya bukan apa, dalam blog ni mcm kita bercakap dgn anak2 usrah.kita tak tahu siapa yg singgah dalam blog kita ni.Kalau ada yg baca,semoga tulisan ini memberi kebaikan untukknya.

Dunia sekarang, terlalu banyak peluang utk kita berdakwah.buku,blog,fb,twitter. semua tu terlalulah mudah, hanya dihujung jari kita berbanding dgn zaman dulu2.

Tapi masa kita pula xsempat nak setup utk semua ni.Rugi.Rugi ada blog xmanfaat utk dakwah.Rugi ada fb xmanfaat utk ISLAM. Rugi ada kereta xbwk utk kebaikan. Pendek kata, rugi semuanya klu bukan untuk ISLAM.


0 comments:

Post a Comment